zaterdag 26 maart 2011

7 Kruiswoorden


Onder het kruis zitten mannen Jezus Zijn kleren te verdelen.
Ze doen het met een dobbelsteen, net of ze een spelletje zitten te spelen!
Jezus hoort het en tegen zijn Vader zei Hij toen:
“Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen….”

Eén van de misdadigers vraagt: “Wilt u aan mij denken
als u straks Koning bent… en wilt U mij vergeving schenken?”
Jezus vergeeft Hem en maakt zijn hart weer rein,
En Hij zegt:”Nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn!”

Dan ziet Jezus zijn moeder staan, bedroefd en alleen.
Dat vindt Hij niet fijn en Hij stuurt Johannes erheen!
Tegen Maria zegt Hij:”Johannes is nu je zoon.”
En tegen Johannes: “Dat is je moeder” Zorg voor haar heel gewoon…

Dan komt het ergste wat moet gebeuren: God laat Jezus alleen!
Waar moet Hij nu nog met Zijn vragen, pijn en angsten heen?
Hij roept het uit: “Mijn God, Mijn God, waarom hebt u mij verlaten?”
De mensen onderaan het kruis blijven spotten, ze hebben het niet in de gaten!

Nog één keer wil Jezus iets roepen, maar zijn keel is te droog.
Hij zegt dan : “Ik heb dorst” en ze steken een spons omhoog.
Hij drinkt uit de spons en verzamelt al Zijn kracht.
Zodat Hij het uit kan roepen: “Het is volbracht!”

Offers zijn niet meer nodig: Jezus heeft gedaan wat moest gebeuren.
Het tempelgordijn gaat van boven naar beneden scheuren
Het moeilijke werk is klaar….Jezus kan sterven…. het is genoeg geweest:
Het laatste wat Hij dan zegt is: “In Uw handen leg ik Mijn Geest.”

1 opmerking: