zondag 16 januari 2011

Heb jij ook een gat in je hart?

Heb jij dat ook, dat je zoveel hebt en dat je toch elke dag het idee hebt dat je iets mist?
Dat je het gevoel hebt dat je iets kwijt bent?
Dat komt omdat God nu niet hier onder ons woont, zoals het oorspronkelijk de bedoeling was.
Daardoor zijn we allemaal op zoek naar liefde, aandacht, respect, waardering, enz.
Maar de WARE liefde kunnen we hier op aarde niet vinden!
Want dat is God…..
Als we straks bij Hem in één Huis wonen, hoeven we niet meer verder te zoeken.
Dan mogen we daar allemaal onze intrek nemen in één van de kamers die Hij voor ons leeg heeft staan.
Dan zullen we in volmaakte liefde als Broers en Zussen met elkaar omgaan….
Maar zover is het nu nog niet.
Doordat God niet bij ons woont blijven wij Hem elke dag missen en daardoor hebben we allemaal een gat in ons hart!

Dat is niet erg, dat wordt straks wel gevuld door God.
Maar we zijn geneigd om dat nu alvast zelf op te gaan vullen.
We zoeken het bijvoorbeeld in een volmaakte relatie….
Het is natuurlijjk fijn als je verkering mag hebben, gaaf als je getrouwd bent.
Super om je leven te mogen delen met een maatje die van je houdt.
Maar een volmaakte relatie is hier op aarde niet!
Dus loop niet bij elkaar weg als het niet meer volmaakt is, want dat is het namelijk nooit geweest!
Je kunt ook het gat in je hart proberen te vullen met: vertier, drank, seks, computer spelletjes, muziek, feestjes, internet, enz….
Allemaal dingen waar je best van mag genieten, maar je kunt er het gat in je hart niet mee dichten.
We zoeken en we zoeken… en dat zoeken verbiedt God nou juist in het 1e gebod!
Hij zegt: 'Zoek het niet langer in allerlei aardse zaken!
Ik ben de enige Die het gat in je hart kan genezen...'
Geef je hart dus aan Hem!
Dan is ook deze belofte uit Ezechiel 36 voor jou:

Ik zal jullie reinigen van alles wat onrein is, van al jullie afgoden. Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en je er een levend hart voor in de plaats geven. Ik zal jullie mijn geest geven en zorgen dat jullie volgens mijn wetten leven en mijn regels in acht nemen. Jullie zullen mijn volk zijn en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten